10 ingyenes dolog New Yorkban

2015. október 11. 11:05 - Hello Magyarok!

Mió Judit

New Yorkról tudni kell, hogy bár gyönyörű, de nagyon drága. Szeretnék most felsorolni 10 olyan programlehetőséget New Yorkban, ami nem kerül sokba, ugyanakkor mégis jól szórakozunk. Az alábbi lista valószínűleg sokaknak nem jelent nagy meglepetést, de szerintem mégis többen vannak azok, akik számára majd az újdonság erejével fog hatni.

1. Sokan nem tudják, de Manhattanben van egy városrész, aminek a neve Chelsea. Ez a környék főleg a galériákra összpontosít, amelyeket a 20th Street, a 11th Ave és 12th Ave között találhatunk meg. A West Chelsea Arts és a Gallery Guide oldalain van a pontos lista azokról a galériákról, amelyekbe teljesen ingyen be lehet menni. Ezenfelül minden csütörtökön este bor- és sajtkóstoló van.

2. A City Hallban (amely a Broadway Park Row és a Chamber Street között található, nagyon közel a Brooklyn hídhoz) van New York City államigazgatásának székhelye, ahová szintén ingyen mehetünk be szétnézni. Illetve, hamár már ott vagyunk, akkor feliratkozhatunk a díjmentes idegenvezetésre is.

3. Fashion Institute of Technology: Azok számára ajánlom, akik a divat iránt érdeklődnek. Itt szintén nem kell belépődíjat fizetni és az ember kicsit úgy érezheti magát, mintha a Fashion Weeken lenne. Ez a múzeum a 7th Ave és a 27th Street sarkán található, a pontos neve: Garment District, Midtown West.

4. Federal Reserve Bank of New York: Akik ismerik a Die Hard című filmet, azoknak ez a bank ismerős lehet. Itt szintén nem kell belépőt fizetnünk. A bank érdekessége, hogy több, mint 10.000 tonna aranyrudat őriznek az alagsorban, 80 láb mélyen a föld alatt. A körutat hétfőtől péntekig, nyitvatartási időben tehetjük meg (kivéve az ünnepnapokat, mert akkor zárva van). A bank pontos címe: 33 Liberty St New York, NY 10045

5. Governors Island: A pici sziget érdekessége (Manhattan és Brooklyn között az East Riveren), hogy régen azok, akik hajóval érkeztek az Egyesült Államokba, ezen a szigeten léptették be őket. Komppal tudunk átjutni Manhattanből a szigetre, természetesen ezért sem kell fizetnünk. A komp a Battery Maritime épülettől indul Lower Manhattanből, nem messze a Brooklyn hídtól. Itt lehetőségünk van kerékpározni, golfolzni, piknikezni, de megnézhetjük az Admiral's Houset, valamint a "Ghost Town"-t is.

6. Grand Central Partnership Walking Tour: A méltán híres pályaudvart természetesen egyedül is felfedezhetjük, de ha valaki szeretne egy idegenvezetést, akkor egy 90 perces sétán vehet részt, melynek során elviszik a Grand Centrál "suttógó galériájába" is. Az érdekessége az, hogy akkor, amikor mi az egyik sarokban állunk, és az ismerősünk/partnerünk pedig egy tőlünk messzebbre eső, másik sarokban, és valamit suttogunk a fal felé, akkor azt a terem másik felében lévő személy úgy hallja, mintha közvetlenül ott állnánk mellette. Ez nem vicc, kipróbáltam én is, és tényleg így van. Ezenkívül az idegenvezető bemutatja a híres Chrysler Buildinget is.

7. High Line: A Gansevoort utcától indul egészen fel a 30th Street, a 9th Ave és a Hudson folyó között. Ahogy a High Line-on haladunk felfelé, könnyen megközelithetjük a Chelseaben található ingyenes galériákat is. A High Line egyébként egy régi vasútvonalból kialakított sétány, ahol gyönyörködhetünk a Hudson folyó és Manhattan látványában.

8. New York City Publik Library: New York City legnagyobb könyvtárába a belépés szintén ingyenes. Az olvasótermben található asztalokat régen a tipikus zöld lámpácskák díszítették, mára azonban ezeket felváltották a számítógépek. Azonban maga az épület így is káprázatos és lélegzetelállító. Az ingyenes túrákon hétfőtől szombatig, délelőtt 11-14 óra között vehetünk részt, vasárnap pedig délután 14 órakor. A szomorú hír az, hogy nyáron vasárnap a könyvtár zárva van. Az épület a 42nd Street és a 5th Ave sarkán található a Midtown East-en.

9. Manhattan Community Boathouse: Aki szereti a kicsit extrémebb dolgokat, azoknak ajánlanám az ingyenes kajakozási lehetőséget a Hudson folyó mentén. Szombaton és vasárnap délelőttönként 10-18 óra között vannak nyitva.

10. Staten Island Ferry: A komp (ami szintén ingyenes) Lower Manhattanből indul át Staten Island-re. Az érdekessége, hogy a Szabadság szobrot megközelítve utazunk, így gyönyörű kilátás nyílik a Downtown Manhattanre is.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is!

Külföldön élsz vagy szeretsz utazni és van egy jó sztorid? Legyél a szerzőnk!

Eredeti cikk: 10 ingyenes dolog New Yorkban

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.