Különleges látogatás a kínai nagy falnál

2016. október 09. 11:47 - Hello Magyarok!

6_1.jpg

Pataki Niki

Kiskoromban a Mulan volt az egyik kedvenc mesém. Nagyon szimpatikus volt a lány, aki erős, mint egy férfi és megvédte családja büszkeségét is. A mese Kínában játszódott, egy része pedig a kínai nagy falnál.  Ennek hatására sokat olvastam a nagy falról, és nem tudtam elképzelni, hogy lehet ilyen hosszú falat építeni. Augusztusban szerettünk volna elmenni valahova egy hosszú hétvégére, végül is Pekinget választottuk, így sikerült eljutnom a kínai nagy falhoz, majd' 20 évvel azután, hogy először megbabonázott, sőt,  most már egy életre szóló élménnyel is megajándékozott.

Peking egy hatalmas és nyüzsgő város.  Mi a második napra terveztük az egynapos látogatást a kínai nagy falnál. Izgatott voltam, de ekkor még nem is sejtettem, hogy ez egy hatalmas, életre szóló élmény lesz :) Pekingben élő barátaink javasolták, hogy menjünk privát sofőrrel, autóval mert az sokkal kényelmesebb és nem sokkal drágább, mint a buszos kirándulás. A sofőr reggel 8-ra jött értünk a szállodánkhoz egy kényelmes, nagy autóval és este 8-ra vitt minket vissza, mert egy nyári palotát is meglátogattunk visszafelé úton. Az út a nagy falhoz másfél óra volt Peking belvárosából, ez az egész napos szolgáltatás pedig körülbelül 30 ezer forintba került kettőnknek.

A kínai nagy fal az i.e. 3. század és i.e.17. század elején épült, hogy megvédje a földműveseket a hunok támadásától.  A hosszát nehéz behatárolni. Hivatalos források szerint az egybefüggő nagy fal körülbelül 7,200 kilométer hosszú, de a fal ennél sokkal hosszabbként is értelmezhető, ha a sivatagon, pusztaságon és a mocsaras területeken kígyózó részt is számítjuk; és így meghaladja az 50,000 kilométert! A téglából épített, manapság leginkább látogatott része 10 méter magas, 7-8 méter széles. A hegyvonalon húzódik, a másik oldalról pedig meredek sziklák védik. A fal egy részén bástyák és erődítmények is helyet kaptak lőréssel, amelyekből az ellenséges csapatokat figyelték.

Sajnos azonban a fal nagy része szépen lassan eltűnik magától, mivel csak a turistáknak megnyitott részét tartják karban.

A nagy falnak több része is látogatható,  mi a Mutianyu részt választottuk. A belépő jegy megváltása után egy kis busz vitt minket a libegőig. Teljesen meglepődtem, hogy libegővel (is) fel lehet menni a kiindulási pontig, és egy bobpályán pedig le lehet csusszanni. A látvány pontosan olyan volt, ahogyan azt a képek alapján gondoltam, arra azonban nem voltam felkészülve, hogy a kínai nagy falon mászni nehéz.

Én úgy képzeltem el, hogy majd kézen fogva andalgunk a falon, és azt nézzük, milyen szép is a hegyekkel és erdőkkel tarkított táj körülöttünk. Ehhez képest elképesztően meredek volt a fal, a lépcsőfokok a 70-80 centis magasságot is elérték. Körülöttünk is mindenki fáradtan és izzadtan küzdött a fallal. Körülbelül fél óra hegymenet és lépcsőzés után elértük a fal ezen részének legfelső bástyáját, innen nem volt tovább.

Fáradtan rogytam le a felső lépcsőre, és csodáltam a gyönyörű tájat.

Ekkor azonban a barátom letérdelt és megkérdezte, hogy mennék-e vele az úton egy életen át, leszek-e a felesége? Szóhoz sem jutottam, először azt hittem csak képzelődöm, de nem, tényleg ott volt nála egy gyűrű is. Boldogan igent mondtam!

A barátom (vagyis már vőlegényem) azt mondta, hogy már régóta tervezte az eljegyzést, csak egy különleges helyszínre vágyott, és mikor júniusban lefoglaltuk az utat a nagy falhoz, már akkor tudta, hogy itt a tökéletes helyszín, hiszen nekem nagy álmom volt ide eljutni.

A lefelé út már könnyebb volt, mint felfelé. Persze a turistákra szuvenír boltokkal, kisebb étteremmel, fagyival és hideg italokkal gondoltak a nagy fal mellett közvetlenül. Itt láttam azokat a hirdetéseket is, hogy 3 napos, egy hetes nagy fal kirándulásra is lehet menni, ahol az ember hálózsákban, sátorban alszik a nagy falon. Izgalmas lehet! A nagy fal otthont ad különböző futóversenyeknek is, még maratont is szerveznek ide.

Bobpályát építeni pedig igazán fantasztikus ötlet volt, jól jön a fárasztó lépcsőzés után.

Több, mint 10 percen keresztül siklottunk lefelé az erdőben, én pedig menyasszonyként érkeztem vissza az autónkhoz.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is!

Külföldön élsz vagy szeretsz utazni és van egy sztorid? Legyél a szerzőnk!

Eredeti cikk: Különleges látogatás a kínai nagy falnál

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomagyarok.blog.hu/api/trackback/id/tr5211782715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása