Ki a furább: a németek vagy én?

2016. február 22. 01:41 - Hello Magyarok!

dscf2829.JPG

Czett Petra

Ugyan Németország és Magyarország kulturálisan nem tér el annyira egymástól, mint mondjuk Kína Magyarországtól, de azért itt is van pár furcsaság, ami kizökkentett a lelki nyugalmamból. Az aggódóknak mondanám, hogy talpra álltam, és újra ráleltem a balanszra.

SZIPOGNAK

Az agyam eldobtam, mikor az első igen jól szituált, fiatal nőnél ezt a jelenséget észleltem. Aztán ahogy teltek a hónapok, egyre több helyi lakosnál volt szerencsém ezt megtapasztalni; jó nagy, mély, átütő szippantások. Az avatatlan fülekhez tartozó arcok pedig nehezen állják meg fintor nélkül a különös hangokat. Valahogy az az érzésem, hogy ezzel azt szeretnék kifejezni, hogy igen, kicsit meg vagyok fázva, de mégis itt vagyok, és szánok rád időt.

ÖLELKEZNEK

Otthon az a divat, hogy ha új embernek mutatkozol be, kezet nyújtasz és bemutatkozol, lazább közösségekben puszit is adsz mellé. Én nem vagyok egy puszilkodós típus, leginkább a párkapcsolatomban szeretek puszilkodni, ezért nagyon meglepett, amikor az egyik afrikai csoporttársnőm német pasijával először találkoztam, és én kezet nyújtottam, hogy bemutatkozzak, erre ő: megölelt! Először azt gondoltam, hogy talán elfolyt a sminkem, és azt hitte, sírok, és így akart vigasztalni, aztán rájöttem, hogy nem festem magam, és hogy ők csak egyszerűen így üdvözlik egymást. Elég sok idegennel ölelkeztem azóta, és testileg teljesen kifosztottnak érzem magam. De szerencsére még nem ment a párkapcsolatom rovására.

KÖSZÖNÉS

Mindenki "tschüß"-szel köszön el mindenkitől, ami azt jelenti, hogy szia. Igen, a Hilary Clintonra hasonlító iskolaigazgatótól – aki konzekvensen magáz minket, ami nagyban megkönnyíti a személyes névmások és az igeragozás megtanulását (nem) – is így köszönnek el a nebulók. Nem mellesleg minimum délig a jó reggelt a sláger.

corydoctorow.jpg

(Fotó: Flickr/corydoctorow)

MOSOLYOGNAK

Hihetetlen, de a pénztáros a 20:00-kor záró boltban 19:59-kor is mosolyogva kíván szép estét nekem.

KÉSNEK

Nagyon meglepődtem, hogy a találkozókról késnek és nem szólnak, a tanórákon a 10 perces szünet olykor 20 percesre nyúlik, mert a tanárnő kicsit hosszabban kávézott, a buszok pontatlanok, a menetidőt se tudják tartani, hát őrület, kérem! Kik irányítják ezt az országot? Talán az olaszok?

NEM TUDNAK BICIKLIZNI

Az utca két oldalán ellentétes irányba futó bicikliúton rendszeresen a szembe oldalon jönnek, nagyon otrombán ráparkolnak a bicikliútra autóval, és csak elvétve használnak lámpát az esti biciklizéshez, ami az első éjszakai biciklizésemkor kis híján katasztrófába torkollott. Történt ugyanis, hogy én (kivilágítva, mint egy karácsonyfa) haladtam utamon, és a szembejövő (nem kivilágított) bringást csak akkor észleltem, amikor már csak 5 centire volt tőlem! Satufék! Éreztem a leheletét!

SZEMETES A VÁROS

Valahogy azt tapasztaltam, hogy itt mindenki nagyon ügyel a saját szemetére. 20 különböző szemetet szortíroznak szét háztartásonként (na, jó, felfelé kerekítettem, de ötöt tuti!), és egy évre előre ki van jelölve, hogy melyik szemetet az év mely napjain szállítják el (ez komoly!). Eddig minden rendben is volna, de valahogy azzal nem tudnak mit kezdeni, ha más csinál szemetet, és az rendre ott is marad. Például ősszel egy hónapig térdig falevélben bicikliztem, senki se törődött vele, és amikor egy kutya kiszedett a szél által felborított kukából egy wc-papírtekercset, majd azzal a lendülettel pillanatok alatt havas (-nak kinéző) tájjá varázsolta a környéket, még napokig ott éktelenkedett az utcán.

DUDÁLNAK

Hihetetlen, de itt is dudálnak az autósok. (Most már tényleg megnézem a Google Maps-en, hogy melyik országban vagyok.)

CIGARETTAAUTOMATA

Minden sarkon cigarettaautomata van. Vajon az is megkérdezi, hogy a kedves vevő elmúlt-e már 18?

zigarette.jpg

(Fotó: Stefan Flöper / Wikimedia Commons)

MELEGEK

Teljes természetességgel ad puszit egymásnak két férfi, és fogják egymás kezét, és nagyjából annyira izgatja ez fel a többi embert, mint az, hogy valakinek kék a szeme vagy esetleg barna.

SZÉNSAVAS VÍZ

Az "enyhe" víz náluk olyan perzselően szénsavas, hogy könnyezés és csuklás nélkül nem is lehet beleinni.

GYALOGOSLÁMPA

3 elemes a gyalogoslámpa, miként az autós is. A különbség csak annyi, hogy teljesen értelmetlenül két piros ég egymás fölött párhuzamosan, amikor tilos a menet. Gondolom, az egyik azt jelzi, hogy TILOS, a másik, hogy KAJAK TILOS!

NINCS KOSÁR

Sok boltban (Aldi, Lidl és barátaik) nincs kosár. Sokan a polcokról egyenesen a táskájukba rámolnak, majd a pénztárnál szépen mindent kipakolnak.

NINCS KALLER

A vonatokon nincs kaller. Eddig legalábbis eggyel sem találkoztunk. Egyszer ebből kifolyólag véletlenül spóroltam 70 eurót, mert azt hittem, hogy majd a kalauznál vásárolok jegyet, de sajnos tévedtem, nem volt kalauz. Ha ittlétünk óta minden nap 100x lógtam volna oda-vissza a Köln-Koblenz viszonylaton, az elmúlt időszakban 1 400 000 eurót takaríthattam volna meg!

kobli.jpg

(Fotó: Gaál Petra)

NINCS KUTYAKAKI

Azt hiszem, ehhez nem kell sok mindent hozzátennem. 8 hónap alatt maximum kettőt láttam. (De az mondjuk, két izmos volt.)

VAN VIDEÓTÉKA

Nem lehet torrentezni, mert minden irányból illegális. Ha a netes szolgáltatód elcsíp, akkor 3 perc múlva leszáll a kertedben a rendőrségi helikopter (akkor is, ha nincs kerted!), és 100 év börtön vár rád. Így már mindjárt van létjogosultsága a tékáknak, mi?

KÓSTOLTATNAK

A menőbb élelmiszerboltokban, ha sokáig nézegeted a sonkákat, a hentes kislány hátraszalad két karéj friss bagettért, és rátesz neked egy szelettel ebből is, aztán meg abból is, szóval segít, hogy végképp ne tudj dönteni.

(Az írás nyomokban iróniát, öniróniát, csacskaságot, és persze sok igazságot tartalmaz!)

A borítókép Krisztics Dorka munkája!

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is!

Külföldön élsz vagy szeretsz utazni és van egy jó sztorid? Legyél a szerzőnk!

Az eredeti cikket ide kattintva olvashatod el.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomagyarok.blog.hu/api/trackback/id/tr278410064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása